Koma modulární mateřská škola
Základní principy řešení
Koncept modulární mateřské školy umožňoje flexibilní reakci na náhlé zvýšení počtu dětí předškolního věku. Díky variabilnímu uspořádání lze volit libovolné kombinace velikostí a modulů tak, aby byla co možná nejvíce pokryta poptávka po nových místech ve školce. Školku lze zvětšovat či zmenšovat přidáním, odebráním modulů, nebo několikerým nakopírováním celé školky. V rámci snadného dělení počítá návrh s umístěním vždy sudého počtu tříd do školky. Třída je v základní velikosti navržena pro 20 dětí. Velikost tříd lze však jakkoliv upravit směrem nahoru, či dolů.
Půdorysné uspořádání do U zabezpečuje maximální možné bezpečí dětí ze strany rušné ulice. Školka se obrací zády k ulici a čelem se otevírá do zahrady. Ve vnitřním atriu se nachází společné hřiště na nějž navazuje zahrada s přírodními hřišti.
Samotná školka je rozdělena na 2 třídy se společným vstupem, odkud mají rodiče možnost z povzdálí sledovat hru svých ratolestí aniž by do ní vstupovali svou přítomností. Každá třída dále funguje naprosto samostatně, se samostatným služebním a zásobovacím vstupem, na který navazuje přímo kancelář učitelek a místnost výdeje jídla. Děti po vstupu do školky pokračují do šatny a odtud přes umývárnu dále do pracovny. Ta je součástí velkého hlavního prostoru školky, který lze rozdělit posuvnou stěnou na klidnou a herní část.
Umývárna s wc je vizuálně propojená s místností učitelek. Taktéž propojený s místností učitelek je i herní prostor. Na místnost učitelek navazuje přímo zaměstnanecké wc a sprcha. Dále také šatna a přes šatnu přístupný výdej jídla. Skladové prostory jsou řešeny přímo v pracovně a herně pomocí vestavěných skříní.
Konstrukční řešení
Konstrukčně se skládá školka z modulů 3x6m o konstrukční výšce 3,2m. Zvětšením typové výšky dodáváme vnitřnímu prostoru školky lepší a světlejší dimenzi. Základním konstrukčním materiálem jsou dřevěné lepené nosníky, které tvoří vertikální konstrukce modulů. Horizontální konstrukce jsou klasické, typové s maximálním možným důrazem na tepelnou pohodu interiéru. Vnější plášť modulů je obložen broušeným hliníkovým plechem s ofsetovým barevným potiskem, jež dodává školce barevnost. Barvy potisku i textura mohou být různé a mohou tak jednoduše odlišovat původně stejné hmoty. Z vnitřní, jižní strany je školka maximálně prosvětlena skleněnými stěnami s bezrámovým zasklením, do něhož vstupují dřevěné rámy dveří do zahrady. Stínění je řešeno formou montovaných ocelových horizontálních stínidel s dřevěnými lamelami. Tento systém vytváří vnitřní ochoz kolem vnějšího atria školky. Na ocelová stínidla navazuje další systém stínění, tentokrát velkopločných plachet, které mají zpříjemnit pobyt dětí na hřišti v letních měsících. Tyto plachty jsou zavěšeny na nosných lanech, jejich pohyb je automatický, proti větru a dešti jsou chráněny čidly a senzory. Vnitřní prostor modulů je materiálově řešen v klidných barvách, s barevným marmoleem na podlaze, texturovými výplněmi na dveřích vestavěných skříní. Všechny tyto barevné zásahy jsou vyrovnány použitím dřeva na nosných pilířcích a sádrokartonu v podhledu. Podhledem prostupují čočkovité světlíky, které mají za úkol dovést do prostoru herny a pracovny více denního světla. Zastínění světlíků zajišťuje vnitřní elektricky ovládaná clona. Prostor
Zpět ↑